Om meg

Bildet mitt
Åsgårdstrand, Vestfold

lørdag 9. mars 2013

Blomster og kål

Plantene i kjelleren har det veldig bra. Passe temperatur som holder seg på 15- 18 grader. Ingen lus hittil. Fruktfluer har begynt å komme, men vi fikk et råd om å bruke kanel. Nå er kanel strødd rundt omkring, og det er ikke fluer der.
Forrerst på bildet er Judaspenge etter frø fra Anne Justs hage.

Idag har jeg sådd:
  • Rotselleri
  • Knutekål
  • Drueagurk til pickles
  • Squash
  • Slangeagurker 3 sorter
  • Spaghettisquash
  • Zinnia
  • Blomkarse
  • Blå akeleier fra Virkelystvej
Alt jeg sår står nå lyst i stua til det spirer. Da tar jeg det ned i kjelleren til plantene er store nok til å pottes om.

160313
Mye av dette spirte jammen raskt!
Etter bare en uke er rotselleri, agurker, Zinnia og Amaratus godt igang. faktisk så raskt at jeg måtte sette det ned i planterommet hvor det er litt kaldere. De ble altfor lange.
Blomkarse begynner også å komme opp. Selvplukkede frø er det værre med. Akeleier og tagetes spirer ikke enda.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar