Om meg

Bildet mitt
Åsgårdstrand, Vestfold

søndag 25. august 2013

Rødbeterg og sylteagurker

Vi har dyrket en god del rødbeter i år. Det ble en stor kjele til å koke, og så forsøkte jeg med å lage rødbetjuice i juicepresse. Det var ingen suksess! men kanskje med en appelsin oppi kunne det muligens smake godt.

Jeg sådde en pose med runde rødbeter, og en pose med avlange. Jeg er igrunnen mest fornøyd med de avlange, for det ble veldig passe størrelse på skivene til å sylte. 

Noen blir bakt til middag idag, med smør, salt og pepper.
Noen går i fryseren til senere bruk. Rødbetsuppe er godt.

Jeg synes vi hadde mange rødbeter, men da glassene var ferdige synes jeg at vi godt kunne hatt mer. Det er nok til eget bruk, men det er alltid hyggelig med selvdyrkede syltede rødbeter i gave.
Agurkene er som vanlig et sorgens kapittel. Drivhusagurkene blir noen underlige tjukke skapninger med masse knotter (men gode). De ute er bittesmå enda, men jeg fant noen som var ferdige. Jeg fikk nok til to glass til syltede agurker.
Hadde oppi litt skivet pepperrot, dillkroner og pepperkorn. Glassene skal få stå i tre uker før de testes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar